fbpx

Przygotowanie pedagogiczne

Kto powinien wybrać kierunek przygotowanie pedagogiczne?

Absolwenci studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, nieposiadający jeszcze przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego, zatrudnieni, bądź planujący podjąć zatrudnienie na stanowisku nauczyciela, na którym wymagane jest przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć.

Cena za studia:

od 380 zł

Cena za studia

od 380 zł

Zjazdy:
Co 2 weekend
Tryb nauki:
Stacjonarny
Czas trwania
3 sem | 580h

Program kierunku

Ramowy program kierunku przygotowanie pedagogiczne

  • Pedeutologia i etyka zawodu nauczyciela

  • Wprowadzenie do pedagogiki

  • Problemy społeczno-wychowawcze dzieci i młodzieży

  • Wybrane zagadnienia prawa oświatowego

  • Wybrane zagadnienia pedagogiki specjalnej

  • Psychologia ogólna dla nauczycieli

  • Psychologia rozwojowa i wychowawcza

  • Umiejętności osobiste i zawodowe nauczyciela

  • Trening interpersonalny

  • Warsztat pracy z grupą

  • Wystąpienia publiczne i autoprezentacja

  • Podstawy dydaktyki

  • Elementy wiedzy o głosie

  • Ćwiczenia głosowe – fonacja

  • Metodyka przedmiotów humanistycznych

  • Metodyka przedmiotów matematyczno-przyrodniczych

  • Metodyka przedmiotów artystycznych

  • Metodyka przedmiotów technicznych

  • Metodyka przedmiotów społeczno-ekonomicznych

  • Metodyka nauczania przedmiotów zawodowych

  • Technologie informacyjne w pracy nauczyciela

  • Przedmiotowy system oceniania

  • Przygotowanie do zewnętrznych egzaminów zawodowych

  • Narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela

  • Ewaluacja w placówkach edukacyjnych – ocenianie i diagnozowanie

  • Podstawa programowa na poszczególnych etapach edukacyjnych

  • Praktyka (150 godzin)

     

Program kierunku

Poznaj ramowy program kierunku przygotowanie pedagogiczne

Łączna liczba godzin: 90

Przedmioty:

  • Pedagogika ogólna.
  • Pedeutologia i etyka zawodu nauczyciela.
  • Problemy społeczno-wychowawcze dzieci i młodzieży.
  • Wybrane zagadnienia prawa oświatowego.
  • Wybrane zagadnienia pedagogiki specjalnej.

Efekty kształcenia 

  • System oświaty.
  • Rola nauczyciela i koncepcje pracy.
  • Wychowanie w kontekście rozwoju.
  • Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej.
  • Specjalne potrzeby edukacyjne.
  • Zasady pracy z uczniem z trudnościami.
  • Doradztwo zawodowe.

Umiejętności

  • Program nauczania.
  • Ścieżka rozwoju zawodowego.
  • Oceny etyczne.
  • Współpraca.
  • Zagrożenia i uzależnienia.
  • Diagnoza i wsparcie.
  • Potencjał ucznia.

Kompetencje społeczne

  • Empatia.
  • Rozwiązywanie konfliktów.
  • Samodzielne pogłębianie wiedzy.
  • Współpraca z nauczycielami i specjalistami.

Łączna liczba godzin: 90

Przedmioty:

  • Psychologia ogólna dla nauczycieli.
  • Psychologia rozwojowa i wychowawcza.
  • Umiejętności osobiste i zawodowe nauczyciela.
  • Trening interpersonalny.
  • Warsztat pracy z grupą.
  • Wystąpienia publiczne i autoprezentacja.

Efekty kształcenia

  • Podstawowe pojęcia psychologii.
  • Rozwój ucznia.
  • Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji.
  • Proces uczenia się.
  • Autorefleksja i samorozwój.

Umiejętności

  • Obserwacja procesów rozwojowych.
  • Obserwacja zachowań społecznych i ich uwarunkowań.
  • Skuteczna i świadoma komunikacja.
  • Komunikacja w sytuacji konfliktowej.
  • Rozpoznawanie barier i trudności uczniów w procesie uczenia się.
  • Identyfikacja potrzeb uczniów w rozwoju uzdolnień i zainteresowań.
  • Radzenie sobie ze stresem i stosowanie strategii radzenia sobie z trudnościami.
  • Planowanie działań na rzecz rozwoju zawodowego na podstawie autorefleksji.

Kompetencje społeczne

  • Autorefleksja nad własnym rozwojem zawodowym.
  • Wykorzystanie wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych.

Praktyka Zawodowa

Wiedza

  • Zadania charakterystyczne dla szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają.
  • Organizacja, statut i plan pracy szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny oraz program realizacji doradztwa zawodowego. 
  • Zasady zapewniania bezpieczeństwa uczniom w szkole i poza nią.

Umiejętności 

  • Wyciąganie wniosków z obserwacji pracy wychowawcy klasy, jego interakcji z uczniami oraz sposobu, w jaki planuje i przeprowadza zajęcia wychowawcze.
  • Wyciąganie wniosków z obserwacji integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli przedmiotów.
  • Wyciąganie wniosków z bezpośredniej obserwacji pracy rady pedagogicznej i zespołu wychowawców klas.
  • Wyciąganie wniosków z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli.
  • Planowanie i przeprowadzanie zajęć wychowawczych pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych.
  • Analizowanie sytuacji i zdarzeń pedagogicznych zaobserwowanych lub doświadczonych w czasie praktyk przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich.

Łączna liczba godzin: 60

Przedmioty:

  • Podstawy dydaktyki
  • Emisja głosu
  • Elementy wiedzy o głosie
  • Ćwiczenia głosowe – fonacja

Efekty kształcenia 

  • Usytuowanie dydaktyki (C.W1)
  • Klasa szkolna jako środowisko edukacyjne (C.W2)
  • Koncepcje nauczania i cele kształcenia (C.W3)
  • Lekcja jako jednostka dydaktyczna (C.W4)
  • Projektowanie działań edukacyjnych (C.W5)
  • Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów (C.W6)
  • Język jako narzędzie pracy nauczyciela (C.W7)

Umiejętności 

  • Dostosowanie metod pracy (C.U1)
  • Integracja klasy (C.U2)
  • Dobór metod nauczania (C.U3)
  • Projektowanie lekcji (C.U4)
  • Praca z uczniem zdolnym (C.U5)
  • Ocena pracy ucznia (C.U6)
  • Emisja głosu (C.U7)
  • Poprawne posługiwanie się językiem polskim (C.U8)

Kompetencje społeczne

  • Twórcze poszukiwanie rozwiązań dydaktycznych (C.K1)
  • Skuteczna korekta błędów językowych (C.K2)

Łączna liczba godzin: 90

Przedmioty:

  • Metodyka przedmiotów humanistycznych.
  • Metodyka przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
  • Metodyka przedmiotów artystycznych.
  • Metodyka nauczania przedmiotów zawodowych.
  • Technologie informacyjne w pracy nauczyciela.
  • Przedmiotowy system oceniania.
  • Narzędzia coachingowe w pracy nauczyciela.
  • Ewaluacja w placówkach edukacyjnych – ocenianie i diagnozowanie.
  • Podstawa programowa na poszczególnych etapach edukacyjnych.

Efekty kształcenia szczegółowe

  • Miejsce przedmiotu w planach nauczania.
  • Podstawa programowa.
  • Integracja międzyprzedmiotowa.
  • Kompetencje nauczyciela.
  • Metody nauczania.
  • Metodyka realizacji treści.
  • Organizacja pracy.
  • Organizacja przestrzeni klasy.
  • Metody kształcenia.
  • Diagnoza, kontrola i ocenianie.
  • Egzaminy i testy.
  • Diagnoza wstępna.
  • Rozwój umiejętności osobistych.
  • Warsztat pracy nauczyciela.
  • Motywacja do nauki.

Umiejętności 

  • Identyfikacja celów kształcenia.
  • Analiza rozkładu materiału.
  • Powiązania treści nauczania.
  • Dostosowanie komunikacji.
  • Kreowanie sytuacji dydaktycznych.
  • Współpraca z rodzicami i środowiskiem.
  • Dobór metod i środków dydaktycznych.
  • Ocena pracy uczniów.
  • Konstrukcja sprawdzianów.
  • Rozpoznanie błędów uczniowskich.
  • Diagnoza wstępna umiejętności uczniów.

Kompetencje społeczne

  • Adaptacja metod pracy.
  • Popularyzacja wiedzy.
  • Zachęcanie do prób badawczych.
  • Odpowiedzialne korzystanie z mediów cyfrowych.
  • Współpraca uczniów.
  • Budowanie systemu wartości.
  • Rozwój ciekawości poznawczej.
  • Nawyki systematycznego uczenia się.
  • Stymulowanie do uczenia się przez całe życie.

Praktyki zawodowe

  • Zadania dydaktyczne szkoły
  • Organizacja pracy szkoły
  • Dokumentacja działalności dydaktycznej
  • Umiejętności
  • Obserwacja pracy dydaktycznej 
  • Planowanie i przeprowadzanie lekcji 
  • Analiza sytuacji pedagogicznych 

Łączna liczba godzin: 90

Cel praktyk

  • Zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela.
  • Konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej z rzeczywistością pedagogiczną.
  • Praktyki odbywają się w obu typach szkół, jeśli przedmiot jest nauczany zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej.
  • Praktyki zintegrowane z realizacją zajęć z zakresu dydaktyki przedmiotu nauczania.
  • Realizowane w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych placówkach systemu oświaty.

Efekty kształcenia

  • Zadania dydaktyczne.
  • Funkcjonowanie i organizacja pracy.
  • Dokumentacja działalności dydaktycznej.

Umiejętności

  • Wnioski z obserwacji 
  • Planowanie i przeprowadzanie lekcji 
  • Analiza sytuacji pedagogicznych 

Moduł 1 – Pedagogika
Moduł 2 – Psychologia
Moduł 3- Podstawy dydaktyki
Moduł 4- Emisja głosu
Moduł 5- Dydaktyka przedmiotu/prowadzonych zajęć
Moduł 6- Praktyka zawodowa (150 godz. praktyk)

Moduł 1 – Pedagogika

Moduł 2 – Psychologia

Moduł 3- Podstawy dydaktyki

Moduł 1 – Pedagogika
Moduł 2 – Psychologia
Moduł 3- Podstawy dydaktyki
Moduł 4- Emisja głosu
Moduł 5- Dydaktyka przedmiotu/prowadzonych zajęć
Moduł 6- Praktyka zawodowa (150 godz. praktyk)

Dlaczego nas wybierają?

Sprawdź co przemawia za naszą uczelnią i poznaj opinie naszych absolwentów

Wyjątkowa Kadra

Składająca się głównie z pasjonatów oraz praktyków.

Przystępna Cena

Dowolna forma płatności, wybór należy do Ciebie!

Domowa Atmosfera

Dbamy o miłą i przyjazną atmosferę podczas zajęć.

Cel studiów na kierunku Przygotowanie Pedagogiczne?

Celem studiów jest przygotowanie absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich do wykonywania zawodu nauczyciela poprzez uzyskanie kwalifikacji psychologiczno-pedagogicznych i dydaktycznych do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, których podstawa programowa jest zgodna z ukończonym kierunkiem studiów.

Nasi Wykładowcy

Poznaj naszych wspaniałych wykładowców

    Katarzyna Rodziewicz
    Katarzyna Rodziewicz

    Psycholog oraz specjalista ds. badań i analiz

    Zajmuję się prowadzeniem działalności dydaktycznej i organizacyjnej z psychologii, udzielaniem pomocy psychologicznej oraz wspomaganiem i pomocą w realizacji programu wychowawczego i profilaktyki przez nauczycieli. Pomagam w ewaluacji działań i badaniu potrzeb, w zależności od zgłaszanych potrzeb.

      Beata Szybowska
      Beata Szybowska

      Pedagog, Doradca Zawodowy

      Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi jako pedagog praktyk, doradca zawodowy, trener umiejętności społecznych i terapeuta pedagogiczny. Udzielam wsparcia terapeutycznego, dbając o to, by edukacja opierała się na relacji i bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem.

      Opinie Słuchaczy

      Poznaj szczere opinie absolwentów naszych studiów podyplomowych

        Emilia Wirkus

        Wychowawca Centrum Domów Dziecka w Ustce

        Zajęcia z Panią Beatą Szybowską to mistrzostwo! Nie tylko uczymy się praktycznych umiejętności, ale i odkrywamy siebie i swoje możliwości. Wiedza i doświadczenie Pani Małgorzaty Czerwińskiej to solidna baza do prowadzenia własnych zajęć. Dzięki nim potrafię samodzielnie i efektywnie organizować lekcje, co daje ogromną radość!

          Wioleta Michalska

          Wicedyrektor I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku

          Te studia podyplomowe to był dobry wybór. Wykładowcy potrafili zainteresować tematem zajęć, a dzięki praktykom w szkole zyskałam cenne doświadczenie, które pomaga mi w życiu zawodowym.

            Marta Waszczuk-Baraniecka

            Absolwentka Przygotowania Pedagogicznego

            Cieszę się, że zdecydowałam się na te studia. Program był dobrze przemyślany, a atmosfera na zajęciach sprzyjała nauce i wymianie doświadczeń. Teraz czuję się pewniej w swojej roli przyszłego pedagoga. Otworzyło mi to drogę do rozpoczęcia pedagogicznych studiów magisterskich.To niesamowite, jak zajęcia potrafią zmotywować do rozwoju.

            Zasady rekrutacji

            O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

            Forma uczestnictwa
            • Stacjonarna – dla osób lubiących bezpośredni kontakt
            Wymagane dokumenty
            • Dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia, lub jednolitych studiów.
            • Dokument tożsamości do wglądu (lub kserokopia dokumentu – przy podpisywaniu umowy online)
            Warunki ukończenia studiów
            • Praca dyplomowa
            • Praktyki
            Cennik studiów
            • Opłata jednorazowa: 4800,00 PLN
            • Płatność w 2 ratach: 1760,00 PLN
            • Płatność w 10 ratach: 380,00 PLN