Prowadzenie Terapii Środowiskowej Dzieci i Młodzieży

Czym zajmuje się terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży?

​Terapeuta środowiskowy dzieci i młodzieży to specjalista, który wspiera młode osoby z trudnościami emocjonalnymi, społecznymi lub rozwojowymi w ich naturalnym środowisku – w domu, szkole i społeczności lokalnej. Jego działania koncentrują się na budowaniu relacji z dzieckiem oraz jego rodziną, identyfikowaniu potrzeb i zasobów, a także koordynowaniu wsparcia z innymi instytucjami.

Częstotliwość zjazdów: średnio 2 weekendy (4 dni) w miesiącu

Cena za kurs:

4000 zł

Cena za kurs:

4000 zł

Zjazdy:
2 w miesiącu
Tryb nauki:
Stacjonarny
Czas trwania
2 miesiące | 4 zjazdy
Forma realizacji szkolenia
  • 128 godzin zajęć teoretycznych i warsztatowych, prowadzonych przez ekspertów z zakresu psychologii, psychiatrii i pedagogiki. Kurs obejmuje 128h wykładowo-warsztatowych  tj. 4 zjazdy po 16h (dwa razy w miesiącu sobota-niedziela, godz. 09:00-17:30)
  • 50 godzin Grupy Balinta, służących rozwijaniu świadomości własnych zasobów i refleksji nad pracą terapeutyczną.
Wymagania do przystąpienia do kursu

Aby wziąć udział w szkoleniu, kandydaci muszą:

  • posiadać odpowiednie wykształcenie wyższe (kwalifikacja pełna na poziomie 6 PRK)
  • przedstawić zaświadczenie o doświadczeniu zawodowym (minimum 2 lata),
  • ukończyć 50-godzinne szkolenie treningowe (Grupa Balinta; trening interpersonalny; praca z Genogramem) lub odbyć je w ramach kursu przed jego rozpoczęciem.

Dlaczego nas wybierają?

Sprawdź co przemawia za naszą uczelnią i poznaj opinie naszych absolwentów

Wyjątkowa Kadra

Składająca się głównie z pasjonatów oraz praktyków.

Przystępna Cena

Możliwa płatność w ratach (4 raty po 1125 PLN)

Domowa Atmosfera

Dbamy o miłą i przyjazną atmosferę podczas zajęć.

Cel kursu prowadzenia terapii środowiskowej dzieci i młodzieży!

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do efektywnego prowadzenia terapii środowiskowej dzieci i młodzieży, a także do przystąpienia i zaliczenia egzaminu certyfikacyjnego, potwierdzającego kwalifikacje w tym zakresie. Celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności niezbędne do pracy w tej dziedzinie.

Podczas szkolenia uczestnicy:

  • nauczą się diagnozować problemy dzieci i młodzieży oraz ich rodzin w kontekście środowiskowym,
  • zdobędą umiejętności budowania indywidualnych planów wsparcia,
  • poznają skuteczne metody interwencji i pracy terapeutycznej,
  • nauczą się współpracy z różnymi instytucjami – szkołami, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, organizacjami pomocowymi,
  • przygotują się do samodzielnego prowadzenia terapii w środowisku dziecka.

Kurs kładzie nacisk na rozwój umiejętności interpersonalnych, w tym budowanie relacji terapeutycznej, prowadzenie rozmów z dzieckiem i rodziną oraz analizowanie czynników wpływających na jego sytuację.

Dodatkowo, uczestnicy wezmą udział w 50-godzinnym treningu Grupy Balinta (w przypadku braku dokumentu potwierdzającego ukończenia tego szkolenia lub innego równoważnego, tj. trening interpersonalny lub praca z genogramem), który wspiera ich rozwój osobisty i pomaga lepiej radzić sobie z emocjami w pracy z klientami.

Ostatecznym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do egzaminu certyfikacyjnego, który umożliwia uzyskanie kwalifikacji w zakresie prowadzenia terapii środowiskowej dzieci i młodzieży.

Dofinansowanie szkolenia

Skontaktuj się z nami, a nasz pracownik opowie Ci więcej o możliwości otrzymania dofinansowania z Pomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub od Twojego pracodawcy. W związku z dużym zapotrzebowaniem na Terapeutów Środowiskowych dzieci i młodzieży, ponad 70% uczestników szkolenia otrzymało pełne lub częściowe dofinansowanie od swojego pracodawcy.

Nasze lokalizacje

  • Gdańsk
  • Słupsk

Wiktoria Osińska – koordynator szkolenia
Telefon komórkowy: 
+48 694 400 676
Adres e-mail: wiktoria.osinska@technik.slupsk.pl

Grupy docelowe szkolenia to:

  • Psycholodzy, pedagodzy, terapeuci – osoby posiadające wykształcenie kierunkowe w zakresie psychologii, pedagogiki, terapii zajęciowej lub pracy socjalnej, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie pracy środowiskowej.
  • Pracownicy placówek edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych – nauczyciele, pedagodzy szkolni, wychowawcy świetlic oraz pracownicy ośrodków wsparcia dziennego, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą wymagającymi specjalistycznego wsparcia.
  • Pracownicy ochrony zdrowia i sektora pomocy społecznej – osoby zatrudnione w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach interwencji kryzysowej, domach dziecka, MOPS, GOPS oraz instytucjach wspierających dzieci i młodzież w kryzysie.
  • Osoby pracujące w organizacjach pozarządowych i fundacjach – specjaliści realizujący projekty w zakresie wsparcia rodzin i dzieci w trudnej sytuacji życiowej.
  • Osoby planujące pracę w obszarze terapii środowiskowej – absolwenci kierunków studiów z obszaru nauk społecznych, medycznych i nauk o zdrowiu, którzy chcą zdobyć kwalifikacje do pracy w terapii środowiskowej.

Zasady rekrutacji

O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Forma zapisu na szkolenie
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego online.
  • Przesłanie wymaganych dokumentów.
  • Dokonanie opłaty wpisowej w wysokości 300zł.
  • Potwierdzenie uczestnictwa przez organizatora.
Koszty szkolenia
  • Opłata jednorazowa: 4000,00 zł
  • Płatność w 4 ratach: 1 125,00 zł
  • Opłata za Grupę Balinta: 3 000 zł (w przypadku osób nie posiadających takiego zaświadczenia)

Opinie Słuchaczy

Poznaj szczere opinie absolwentów naszych studiów podyplomowych

    Emilia Wirkus

    Wychowawca w Domu Dziecka, Ustka | Przygotowanie Pedagogiczne

    Zajęcia z Panią Beatą Szybowską to mistrzostwo! Nie tylko uczymy się praktycznych umiejętności, ale i odkrywamy siebie i swoje możliwości. Wiedza i doświadczenie Pani Małgorzaty Czerwińskiej to solidna baza do prowadzenia własnych zajęć. Dzięki nim potrafię samodzielnie i efektywnie organizować lekcje, co daje ogromną radość!

      Wioleta Michalska

      Wicedyrektor IPLO w Słupsku | Przygotowanie pedagogiczne

      Te studia podyplomowe to był dobry wybór. Wykładowcy potrafili zainteresować tematem zajęć, a dzięki praktykom w szkole zyskałam cenne doświadczenie, które pomaga mi w życiu zawodowym.

        Marta Waszczuk-Baraniecka

        Absolwentka Przygotowania Pedagogicznego

        Cieszę się, że zdecydowałam się na te studia. Program był dobrze przemyślany, a atmosfera na zajęciach sprzyjała nauce i wymianie doświadczeń. Teraz czuję się pewniej w swojej roli przyszłego pedagoga. Otworzyło mi to drogę do rozpoczęcia pedagogicznych studiów magisterskich.To niesamowite, jak zajęcia potrafią zmotywować do rozwoju.