Zarządzanie Jakością

Dlaczego warto nas wybrać?

  • Done Twój rozwój i sukces to nasz jedyny cel!
  • Done Mamy 30 lat doświadczenia na rynku edukacji
  • Done Nasza kadra to praktycy i przedsiębiorcy
  • Done Pomożemy Ci zarabiać więcej i znać swoją wartość
  • Check Mark Marka ceniona przez pracodawców!

    Zapisz się online - to pierwszy krok do sukcesu

Opis

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku

„Jakość jest tym, czego brak oznacza straty dla wszystkich” G.Taguchi

 

Cel studiów:
Wzbogacenie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania organizacją i Systemów Zarządzania Jakością (SZJ). Przekazanie wiedzy i doświadczeń z zakresu opracowania, wdrażania, utrzymania i doskonalenia SZJ, Systemów Zarządzania Środowiskiem, Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy. Szczególny nacisk jest położony na kształtowanie u słuchaczy umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytych wiadomości. Wszystko to stanowić będzie wkład w aktywny udział kadr w rozwój Systemów Zarządzania w przedsiębiorstwach, co przyczyni się do podniesienia konkurencyjności i rozwoju adaptacyjnego przedsiębiorstw na rynku krajowym i europejskim.

Adresaci studiów:
Studia skierowane są do osób które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, do liderów, osób odpowiedzialnych w firmie za zapewnienie jakości, pracowników produkcji, zaopatrzenia, dystrybucji, sprzedaży lub kontroli, a także do absolwentów studiów wyższych.
Adresaci studiów to: pełnomocnicy ds. systemów zarządzania, przedsiębiorcy, pracownicy lub kierownicy działów jakości, produkcji, zaopatrzenia, dystrybucji, sprzedaży lub kontroli, osoby odpowiedzialne za projektowanie, wdrażanie i nadzorowanie Systemów Zarządzania Jakością, Zintegrowanych Systemów Zarządzania lub zarządzania produkcją w firmach
i instytucjach.

Korzyści dla studentów:
Uczestnicy studiów:
• Zdobędą praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do prawidłowego planowania,
prowadzenia i dokumentowania wyników auditu;
• Nauczą się projektować, wdrażać i nadzorować systemy zarządzania jakością
(ISO 9001), systemy zarządzania środowiskowego (ISO 14001), systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy;
• Zapoznają się z najnowszą praktyką gospodarczą i wiedzą naukową dotyczącą systemowego i procesowego podejścia do zarządzania jakością i dodawania wartości dla klientów.
• Zdobędą praktyczną wiedzę na temat narzędzi i technik poprawy efektywności, takich jak Lean Manufacturing, KAIZEN, 5 S, Analiza FMEA, VSM.
• Zapoznają się z możliwościami statystycznego sterowania procesami i zarządzania projektami.
• Zdobędą praktyczne umiejętności zarządzania ludźmi, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, budowania relacji z pracownikami, klientami i dostawcami.
• Będą doskonalić swoje umiejętności przywódcze, niezbędne w praktyce projektowania i wdrażania systemów zarządzania jakością w firmach i instytucjach.

Ramowy program studiów:

  • Zarządzanie jakością wg normy ISO 9001
  • Dokumentowanie systemu zarządzania jakością na podstawie wymagań normy ISO 9001 oraz wytycznych raportu technicznego ISO/TR 110013
  • Zarządzanie środowiskowe wg standardu ISO 14001 i jego dokumentowanie
  • Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy wg standardu PN-N-18001:2004
  • Przygotowanie do samodzielnego wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania – Warsztaty
  • Auditowanie systemu zarządzania jakością i systemu zarządzania środowiskowego wg ISO 19011
  • Zarządzanie jakością i procesami w organizacji. Techniki i narzędzia zarządzania jakością.
  • Lean manufacturing i 5S – usprawnienie przepływu poprzez eliminację marnotrawstwa:
  • Podstawy koncepcji Lean Manufacturing;
  • Zasady zarządzania TOYOTY – TPS Toyota Production System;
  • AIZEN – filozofia ciągłej poprawy; angażowanie w programach poprawy pracowników wszystkich szczebli organizacyjnych;
  • Pojęcie straty (muda) i ich rodzaje;
  • VSM (Value Stream Mapping) – mapowanie strumienia wartości, narzędzie analizy czynności w procesach nie dodającej wartości i eliminowanie siedmiu podstawowych strat;
  • 5 S – metoda projektowania i utrzymywania wysokich standardów organizacji stanowiska pracy;
  • Kanban – system zarządzania produkcją oparty na krótkim czasie przetwarzania, produkcji dopasowanej do liczby zamówień, ciągłej kontroli jakości w krytycznych miejscach procesu;
  • FMEA – metodologia skutecznego prowadzenia analizy przyczyn i skutków wad produktów lub procesów
  • Koszty jakości
  • Planowanie, przygotowanie, prowadzenie auditów wewnętrznych
  • Auditor wewnętrzny zintegrowanego systemu zarządzania wg ISO 9001, ISO 14001 i PN-N-18001
  • Statystyczna kontrola procesu
  • Efektywna komunikacja w procesie auditowania – doskonalenie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej. Asertywność w procesie komunikowania się, kierowanie rozmową, aktywne słuchanie, postępowanie w sytuacjach konfliktowych.
  • Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia:

– Testy z wybranych zagadnień programowych
– Praca dyplomowa

Liczba godzin: 190

Czas trwania studiów: 2 semestry

Informacje dodatkowe

Forma płatności

jednorazowo, semestralnie, ratalnie (1 z 5 rat), wpisowe

Zapisz się

    • 1

      Dane kontaktowe

    • 2

      Forma kształcenia

    • 3

      Podsumowanie

    1/3

    Dane kontaktowe


    0%

    50%

    Klikając "Złóż podanie" wyrażasz zgodę na przesłanie danych z formularza do Centrum Edukacyjnego Technik sp. z o.o., oraz kontakt w sprawie zapisu do wybranej szkoły/uczelni. Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie lub mailowo.

    100%