fbpx
Neurodydaktyka Dostępne formy uczestnictwa Neurodydaktyka Czas trwania studiów Data rozpoczęcia kierunku Inwestycja w rozwój
– stacjonarna 2 semestry 177 godzin – październik – luty od 440 PLN Rozłóż na raty

 

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku

Cel studiów na kierunku Neurodydaktyka

  • Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.
  • Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
  • Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się
  • Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
  • Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
  • Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej

Adresaci

Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.

Korzyści dla słuchaczy

  • Poznanie zasad neurometodyki – metodyki przyjaznej mózgowi i organizacji procesu edukacyjnego, które nie niszczy motywacji z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.
  • Nauka planowania lekcji i doboru materiału dydaktycznego w oparciu o wnioski płynące z badań nad mózgiem.
  • Czynny udział w zajęciach prowadzonych alternatywnie dla metod edukacji transmisyjnej, bazującej na przekazywaniu wiedzy.
  • Nabycie umiejętności selekcji i doboru materiałów dydaktycznych ułatwiających zapamiętywanie.
  • Poznanie nowoczesnych narzędzi przydatnych do odpowiedniego przekazu materiału dydaktycznego.

Ramowy program

1. Podstawy Neuropedagogiki (PNP)
  • Zasady nauczania przyjazne mózgowi
  • Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania pamięci
  • Neuroplastyczność
  • Mózg jako organ społeczny
  • Rozwój mózgu w pierwszych latach życia wnioski płynące z neuropsychologii
2. Neurometodyka (NM)
  • Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
  • Wzbogacone środowisko edukacyjne
  • Uczenie się poprzez nauczanie (LdL)
  • Wpływ metod nauczania na efektywność uczenia się
  • Jak uczyć by nie niszczyć motywacji ucznia
  • Ocenianie przyjazne mózgowi
  • Interakcje a efektywność nauczania
  • Kreatywność i autonomia w szkole
  • Metody aktywne jako wiodący typ pracy
3. Tutoring (TT)
  • Trening kreatywności TK()
  • Warsztaty umiejętności wychowawczych tutora (WUT)
  • Metody coachingu w pracy pedagoga i tutora (PPT)
  • Zaliczenie: realizacja projektu tutoringu i jego prezentacja na forum grupy
4. Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)
  • Praca z platformami elearningowymi
  • Wykorzystanie materiałów z Internetu do realizacji celów z podstawy programowej
  • Rozwijanie kompetencji medialnej uczniów i nauczycieli
  • Zaliczenie: realizacja bloga edukacyjnego z wykorzystaniem multimediów
5. Warsztaty Animacji Poklatkowej (WAP)
  • Wykorzystanie prostych technik filmowych w procesie edukacji
  • Atrakcyjna lekcja : edukacji środkami audiowizualnymi
  • Zaliczenie: realizacja projektu animacji
6. Edukacja filmowa (EF)
  • Film w procesie kształcenia-edukacja środkami audiowizualnymi
  • Organizacja projektów filmowych w placówce kulturalnej, scenariusz zajęć.
  • Zwiększanie kompetencji filmoznawczych
  • Prawa autorskie w edukacji
  • Zaliczenie: oddanie projektu filmowego

Forma zaliczenia

Praca dyplomowa Czas trwania studiów: 2 semestry / 177 godzin

Zapisz się on-line  Zadaj nam pytanie

Neurodydaktyka

Kto powinien wybrać kierunek nurodydaktyka?

Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.

Cena za studia:

od 440 zł

Cena za studia

od 440 zł

Zjazdy:
Co 2 weekend
Tryb nauki:
Stacjonarny
Czas trwania
2 sem | 184h

Program kierunku

Ramowy program kierunku Neurodydaktyka

  • Edukacja filmowa (EF)

  • Neurometodyka (NM)

  • Podstawy neuropedagogiki (PNP)

  • Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)

  • Tutoring (TT)

  • Warsztaty animacji poklatkowej (WAP)

  • Analiza biostrukturalna – STRUCTOGRAM

  • Komunikacja międzyludzka

  • Neurotrening w edukacji

  • Podstawy neurobiologii

  • Triogram-klucz do poznania drugiego człowieka

  • Seminarium dyplomowe

Dlaczego nas wybierają?

Sprawdź co przemawia za naszą uczelnią i poznaj opinie naszych absolwentów

Wyjątkowa Kadra

Składająca się głównie z pasjonatów oraz praktyków.

Przystępna Cena

Dowolna forma płatności, wybór należy do Ciebie!

Domowa Atmosfera

Dbamy o miłą i przyjazną atmosferę podczas zajęć.

Neurophysiology, neuroscience, Brain, psychology, mental health, creativity, idea concept. Woman with gears in hair on orange background.

Cel studiów na kierunku neurodydaktyka?

  • Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.
  • Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
  • Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się
  • Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
  • Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
  • Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej

Nasi Wykładowcy

Poznaj naszych wspaniałych wykładowców

    Katarzyna Rodziewicz
    Katarzyna Rodziewicz

    Psycholog oraz specjalista ds. badań i analiz

    Zajmuję się prowadzeniem działalności dydaktycznej i organizacyjnej z psychologii, udzielaniem pomocy psychologicznej oraz wspomaganiem i pomocą w realizacji programu wychowawczego i profilaktyki przez nauczycieli. Pomagam w ewaluacji działań i badaniu potrzeb, w zależności od zgłaszanych potrzeb.

      Beata Szybowska
      Beata Szybowska

      Pedagog, Doradca Zawodowy

      Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi jako pedagog praktyk, doradca zawodowy, trener umiejętności społecznych i terapeuta pedagogiczny. Udzielam wsparcia terapeutycznego, dbając o to, by edukacja opierała się na relacji i bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem.

      Opinie Słuchaczy

      Poznaj szczere opinie absolwentów naszych studiów podyplomowych

        Emilia Wirkus

        Wychowawca w Domu Dziecka, Ustka | Przygotowanie Pedagogiczne

        Zajęcia z Panią Beatą Szybowską to mistrzostwo! Nie tylko uczymy się praktycznych umiejętności, ale i odkrywamy siebie i swoje możliwości. Wiedza i doświadczenie Pani Małgorzaty Czerwińskiej to solidna baza do prowadzenia własnych zajęć. Dzięki nim potrafię samodzielnie i efektywnie organizować lekcje, co daje ogromną radość!

          Wioleta Michalska

          Wicedyrektor IPLO w Słupsku | Przygotowanie pedagogiczne

          Te studia podyplomowe to był dobry wybór. Wykładowcy potrafili zainteresować tematem zajęć, a dzięki praktykom w szkole zyskałam cenne doświadczenie, które pomaga mi w życiu zawodowym.

            Marta Waszczuk-Baraniecka

            Absolwentka Przygotowania Pedagogicznego

            Cieszę się, że zdecydowałam się na te studia. Program był dobrze przemyślany, a atmosfera na zajęciach sprzyjała nauce i wymianie doświadczeń. Teraz czuję się pewniej w swojej roli przyszłego pedagoga. Otworzyło mi to drogę do rozpoczęcia pedagogicznych studiów magisterskich.To niesamowite, jak zajęcia potrafią zmotywować do rozwoju.

            Zasady rekrutacji

            O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

            Forma uczestnictwa
            • Stacjonarna – dla osób lubiących bezpośredni kontakt
            Wymagane dokumenty
            • Dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia, lub jednolitych studiów.
            • Dokument tożsamości do wglądu (lub kserokopia dokumentu – przy podpisywaniu umowy online)
            Warunki ukończenia studiów
            • Praca dyplomowa
            Cennik studiów
            • Opłata jednorazowa: 4000,00 PLN
            • Płatność w 2 ratach: 2200,00 PLN
            • Płatność w 10 ratach: 440,00 PLN