Celem studiów podyplomowych jest wszechstronnie przygotowanie słuchacza do podjęcia pracy jako programista aplikacji webowych. Uczestnik posiądzie szeroką wiedzą w zakresie możliwości zastosowania najpopularniejszych technologii realizacji tej klasy systemów: ich zalet oraz ograniczeń.
Absolwent będzie posiadać następujące umiejętności:
- znajomość HTML/CSS oraz podstaw technik multimedialnych związanych z WWW – w tym umiejętność tworzenia layoutu HTML/CSS na podstawie projektu graficznego, umiejętność tworzenia layoutów na potrzeby urządzeń mobilnych – mobile Web,
- znajomość JavaScript oraz AJAX (jQuery),
- znajomość języka C# oraz platformy .NET,
- podstawowa znajomość zagadnień związanych z relacyjnymi bazami danych oraz znajomość popularnych systemów realizujących mapowanie obiektowo-relacyjne (Entity Framework),
- znajomość zagadnień związanych z bezpieczeństwem aplikacji webowych i sposobami zabezpieczenia aplikacji przed typowymi atakami,
- znajomość systemu kontroli wersji GIT
Studia podyplomowe skierowane są do osób, które niekoniecznie ukończyły studia o charakterze informatycznym, lecz pokrewnym np. matematyka, fizyka, ekonometria 3, 4, 5- letnie (rodzaj ukończonych studiów nie ma jednak kluczowego znaczenia), posiadają podstawową wiedzę z programowania np. w języku C++, C#, Java, PHP, Pascal lub miały styczność z technologiami webowymi.
1. Programowanie obiektowe w języku C#
- przypomnienie podstaw programowania obiektowego (klasy, interfejsy, dziedziczenie, polimorfizm),
- programowanie obiektowe w języku C# na platformie .NET – elementy różniące C# od innych języków OOP,
- programowanie asynchroniczne (async i await),
- zapytania LINQ,
- wyrażenia lambda
2. Projektowanie stron internetowych
- język opisu stron internetowych (HTML),
- kaskadowe arkusze stylów (CSS),
- środowiska wspomagające tworzenie interfejsu graficznego (Bootstrap),
- budowanie responsywnych stron internetowych,
- podstawy optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO)
3. Prototypowanie i projektowanie interfejsu użytkownika
- przygotowanie materiałów graficznych interfejsu,
- zasady budowy interfejsu użytkownika – ergonomia, przejrzystość, funkcjonalność,
- wykorzystanie narzędzi do prototypowania i pracy grupowej (Moqups)
4. Bazy danych
- projektowanie baz danych (tabele, relacje, klucze),
- uwierzytelnianie i autoryzacja w zarządzaniu bazą i na potrzeby aplikacji sieciowych,
- podstawowe instrukcje SQL,
- widoki i procedury składowane,
- utrzymanie bazy danych i optymalizacja,
- kopie zapasowe i odtworzenie awaryjne
5. Programowanie aplikacji MVC na platformie .NET
- koncepcja MVC – model, widok, kontroler,
- strony wzorcowe (master page) i widoki częściowe,
- współpraca z bazą danych (Entity Framework),
- operacje na danych (CRUD),
- walidacja danych użytkownika,
- uwierzytelnianie lokalne i OAuth 2,
- globalizacja aplikacji,
- testy jednostkowe
6. Programowanie po stronie klienta
- podstawy języka JavaScript,
- środowisko jQuery,
- aplikacje klienckie AngularJS
7. Zarządzanie projektami programistycznymi
8. Seminarium dyplomowe