Wspieranie Dzieci i Młodzieży Zdolnej i Utalentowanej
Dlaczego warto nas wybrać?
- Mamy 30 lat doświadczenia na rynku edukacji
- Nasza kadra to praktycy i przedsiębiorcy
- Pomożemy Ci zarabiać więcej i podnieść swoją wartość
- Umożliwiamy bezpieczne i dogodne płatności ratalne
- TECHNIK to marka ceniona przez pracodawców!
Zapisz się online w minutę!
Opis
Wspieranie Dzieci i Młodzieży Zdolnej i Utalentowanej
![]() Dostępne formy |
![]() Czas trwania |
![]() Data rozpoczęcia |
![]() Inwestycja |
---|---|---|---|
– stacjonarna | 2 semestry 188 godzin |
październik 2023 r. | od 400 PLN Rozłóż na raty |
Cel studiów na kierunku Wspieranie Dzieci i Młodzieży Zdolnej i Utalentowanej
Głównym celem kształcenia jest przygotowanie nauczycieli do twórczego i efektywnego wspierania uczniów zdolnych w różnych typach szkół i placówek oświatowych. Istotą programu studiów jest umiejętne łączenie poznawanej wiedzy z teorią oraz praktyką i doświadczeniem zawodowym uczestników zajęć. Służy temu modułowy układ treści programu studiów, treningi umiejętności i wizyty studyjne w wybranych szkołach i placówkach oświatowych.
Absolwenci studiów będą wyposażeni w wiedzę i umiejętności z zakresu: prawa oświatowego, psychologii rozwojowej i psychologii twórczości, pedagogiki szkolnej, technik i metod diagnozy pedagogicznej, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych dzielenia się dobrymi praktykami oraz wzbogacenia i poszerzenia kompetencji pedagogicznych z zakresu pracy z uczniem zdolnym i utalentowanym na różnym etapie rozwoju w różnych typach szkół.
Ramowy program
Program studiów jest oparty na modułach, które łączą aktualną wiedzę z praktyką w kontekście prawa, wiedzy przedmiotowej i metodycznej oraz bieżących rozwiązań i dokonań edukacyjnych. Struktura programu zapewnia słuchaczom wyposażenie w wiedzę i umiejętności przypisane osobom zawodowo zajmującym się uczniem zdolnym.
- Wiedza
– Rozwiązania stosowane w Polsce i Europie w zakresie wspierania uczniów zdolnych;
– Definicja populacji dzieci i młodzieży zdolnej w Europie i Polsce;
– Terminologia i kryteria kwalifikujące dzieci i młodzież do grupy szczególnie uzdolnionych i utalentowanych;
– Obowiązujące akty prawne dotyczące kształcenia uczniów zdolnych i form udzielania pomocy;
– Wielokontekstowa charakterystyka ucznia zdolnego;
– Metody diagnozy ucznia zdolnego;
– Rola nauczyciela w edukacji uczniów zdolnych;
– Twórczość jako cel dydaktyczny i miejsce samorealizacji zdolnych uczniów;
– Metody i formy pracy na lekcji oraz zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych; - Umiejętności
– Diagnozowanie ucznia zdolnego;
– Stosowanie przepisów prawa w pracy z uczniem zdolnym i jego rodzicami;
– Trening umiejętności komunikacyjnych w relacjach z uczniem zdolnym i jego rodzicami;
– Twórcze rozwiązywanie specyficznych problemów uczniów zdolnych, w tym ewentualnych niepowodzeń szkolnych;
– Tworzenie indywidualnych programów wspierania zainteresowań, zdolności i talentu ucznia zdolnego;
– Trening umiejętności zespołowego tworzenia atrakcyjnej oferty edukacyjnej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – projektów edukacyjnych;
– Dzielenie się dobrą praktyką i wprowadzanie zmian do własnego warsztatu pracy; - Moduły kształcenia
– Wspieranie uczniów zdolnych na przykładzie rozwiązań stosowanych w Polsce Europie;
– Akty prawne a uczeń zdolny w procesie kształcenia i udzielania pomocy;
– Wielokontekstowa diagnoza ucznia zdolnego;
– Zdolny uczeń w szkole;
– Zdolny uczeń w rodzinie i grupie rówieśniczej;
– Twórczość jako ważny atrybut kształcenia uczniów zdolnych;
– Dzielenie się dobrymi praktykami. Projekty, wizyty studyjne, warsztaty; - Sposoby realizacji programu studiów
– Wykłady
– Zajęcia warsztatowe, ćwiczenia
– Dyskusje
– Opracowywanie projektów
– Wizyty studyjne
– Dzielenie się dobra praktyką - Zakres kompetencji
– Prawidłowe dokonywanie diagnozy ucznia zdolnego;
– Korzystanie z prawa oświatowego i aktów prawnych w organizowaniu wsparcia ucznia zdolnego i utalentowanego;
– Wprowadzanie zmian do procesu kształcenia uczniów zdolnych z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i doświadczenia podczas studiów;
– Sprawne posługiwanie się komunikacją społeczną w relacjach z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jego rodzicami;
– Organizowanie zajęć dydaktycznych sprzyjających kształceniu twórczości i samorealizacji uczniów zdolnych;
– Zespołowe tworzenie projektów edukacyjnych tematycznie związanych z uczniem zdolnym;
Forma zaliczenia
- Obecność i aktywność na zajęciach, szczególnie warsztatach
- Opracowanie projektu edukacyjnego
- Praktyki
Czas trwania studiów: 188 godz.
Informacje dodatkowe
Czas trwania | 2 semestry |
---|---|
Forma uczestnictwa | Stacjonarnie |
Obszar studiów | Psychologia, Rozwój osobisty, Zdrowie |
Koszt nauki | Płatność jednorazowa, Ratalnie (5 rat na semestr) |