Stosowana Analiza Zachowania

[elfsight_click_to_call id=”1″]
Stosowana Analiza Zachowania
![]() Dostępne formy |
![]() Czas trwania |
![]() Data rozpoczęcia |
![]() Inwestycja |
---|---|---|---|
– stacjonarna | 3 semestry 304 godzin |
– październik – luty |
od 600 PLN Rozłóż na raty |
Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku
Cel studiów na kierunku Stosowana Analiza Zachowania
Studia Podyplomowe przygotowują do pracy z osobami, które z różnych przyczyn nie respektują ogólnie uznanych norm prawnych, moralnych i obyczajowych. Studia te pozwolą poznać mechanizmy powstawania zaburzeń w zachowaniu oraz zdobyć podstawowe umiejętności radzenia sobie z problemami wynikającymi z przejawów zaburzonego zachowania.
Adresaci studiów Stosowana Analiza Zachowania
Program Studiów Podyplomowych skierowany jest do osób z dyplomem studiów wyższych (magisterskich lub licencjackich) zainteresowanych pracą z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania. Studia te adresowane są do nauczycieli, pedagogów, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych (i szkolno – wychowawczych) a także pracowników socjalnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, świetlic środowiskowych, kuratorów sądowych oraz do wszystkich tych osób, które w pracy zawodowej mają do czynienia z dziećmi i młodzieżą ujawniającą zaburzenia w zachowaniu.
Uzyskiwane uprawnienia
Program studiów ukierunkowano na zagadnienia dotyczące etiologii zaburzeń w zachowaniu, diagnozy, pomocy psychologicznej, wychowawczej, terapeutycznej, resocjalizacyjnej i reedukacyjnej dzieci i młodzieży przejawiającej różne symptomy zaburzeń zachowania. Absolwenci zdobywają kompetencje metodyczne w zakresie pracy profilaktyczno-wychowawczej i resocjalizacyjnej.
Ramowy program studiów
- Patologie społeczne
- Podstawy prawne pomocy psychologiczno-wychowawczej
- Psychologia niedostosowania społecznego
- Psychopatologia dzieci i młodzieży
- Profilaktyka społeczna
- Profilaktyka uzależnień
- Diagnoza zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń w zachowaniu
- Współczesne kierunki terapii
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej
- Koncepcje zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego
- Metodyka pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą z zaburzeniami zachowania
- Terapia rodziny
- Metody zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
- Trening umiejętności interpersonalnych
- Rozwijanie myślenia kreatywnego
- Seminarium dyplomowe
Warunki zaliczenia
Egzamin końcowy
Ilość godzin: 304
Czas trwania: 3 semestry