Zarządzanie w Przemysłach Kreatywnych
Zarządzanie w Przemysłach Kreatywnych
Dostępne formy |
Czas trwania |
Data rozpoczęcia |
Inwestycja |
---|---|---|---|
– stacjonarna – online |
2 semestry 195 godzin |
– październik – luty |
od 440 PLN Rozłóż na mniejsze raty |
Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku
Przemysły kreatywne należą do najprężniej rozwijającej się części gospodarki europejskiej, także w Polsce. Właściwa definicja przemysłów kreatywnych pojawiła się pod koniec lat 90-tych XX wieku w Wielkiej Brytanii. Departament Kultury Mediów i Sportu określił przemysł kreatywny jako „działalność, która ma swoje źródło w indywidualnej kreatywności, umiejętnościach i talencie ludzi oraz ma potencjał tworzenia bogactwa i miejsc pracy poprzez kreowanie i wykorzystywanie własności intelektualnej”.
Do przemysłów kreatywnych zaliczamy: reklamę, architekturę, rynek sztuki i antyków, design, film, video i fotografię, oprogramowanie, rzemiosło, projektowanie mody, gry komputerowe, publikacje elektroniczne, muzykę, sztuki wizualne i sceniczne, działalność wydawniczą, telewizję i radio. Przyjmuje się, iż przemysły kreatywne mają szerszy zakres i obejmują przemysły kultury. Przemysły kreatywne obejmują zarówno twórców, jak i organizatorów życia kulturalnego oraz świata mediów, oferując możliwości rozmaitych form zatrudnienia. Wymagają one dobrej znajomości obowiązujących w nich reguł działania, które są zmienne, zależne od bieżącej sytuacji społeczno-kulturalnej i politycznej, a zatem nieustannie aktualizowane.
Cel studiów „Zarządzanie w Przemysłach Kreatywnych” :
Studia podyplomowe przygotowują do zarządzania w sektorach kreatywnych takich jak: wydawnictwa, fonografię, kinematografię, media, gry wideo, design, architekturę oraz reklamę. Słuchacze zdobywają wiedzę z zakresu branży kreatywnej, zarządzania i marketingu, ekonomiki mediów, kultury i nowych technologii w kulturze. Poznają mechanizmy funkcjonowania rynku mediów, a także prawne uwarunkowania oraz zasady przedsiębiorczości obowiązujące w przemysłach kreatywnych. Program studiów podyplomowych przewiduje ponadto poznanie tajników obrotu dziełami sztuki, zarządzania dziedzictwem kulturowym i pozyskiwania funduszy w sferze branży kreatywnej. Przewidziane są konsultacje z menedżerami kultury, artystami i producentami. Studia podyplomowe przygotowują do prowadzenia nowoczesnej działalności kulturalnej zarówno w obszarze sektora publicznego, nonprofit, jak i komercyjnego.
Adresaci studiów:
Studia adresowane są do osób zainteresowanych pracą jako producenci różnorodnych branż kreatywnych (od reklamy do gier video), menedżerowie kultury, agenci artystów, w samodzielnie założonych firmach, w organizacjach pozarządowych, publicznych instytucjach kultury, biznesach sponsorujących kulturę, a także przemysłach kultury w tym: w fonografii, wydawnictwach, mediach. Słuchacze tego typu studiów podyplomowych poznają zasady funkcjonowania zespołów i procesy komunikacji oraz nauczą się motywowania pracowników.
Korzyści dla absolwentów:
Absolwenci studiów podyplomowych „Zarządzanie w przemysłach kreatywnych” będą gotowi do zarządzania m.in. w branżach: sektor kreatywny, NGO, w publicznych i niepublicznych instytucjach kultury.
Ramowy program studiów:
- Przemysły kreatywne – historia, rozwój i perspektywy
- Ekonomika kultury
- Zarządzanie w branżach kreatywnych
- Kompetencje managera kultury
- Warsztaty kreatywności dla managerów
- Organizacja pracy zespołowej i delegowania zadań
- Realizacja projektów i eventów kulturalnych i artystycznych
- Kultura a sfera biznesu, instytucji i organizacji pozarządowych
- Prawne aspekty działalności kulturalnej
- Rynek reklamy
- Marketing międzykulturowy
- Rynek pracy artystów i twórców
- Pozyskiwanie funduszy i sponsoring w przemysłach kreatywnych
- Start-up’y w branżach kreatywnych
- Autorskie projekty biznesowe i prowadzenie działalności w branży kreatywnej
- Rozwój zawodowy w sektorze kreatywnym
- Projekt dyplomowy
Forma zaliczenia:
Studenci studiów podyplomowych na zakończenie realizują projekty zespołowe kończące się prezentacją przed komisją złożoną z przedstawicieli organizacji branżowych właściwych dla poszczególnych sektorów. W trakcie pracy nad koncepcją i biznesplanem uczą się samodzielnego definiowania problemów, sztuki autoprezentacji oraz pracy w zespole.
Czas trwania:2 semestry
Liczba godzin: 195
You may also like
Rekrutacja na studia podyplomowe online!
Poznaj Studia Podyplomowe ONLINE Interesują Cię studia online? Świetnie się składa, bo właśnie ruszyła nowa
Studia Podyplomowe w 2024
W erze zmieniających się trendów zawodowych i rosnącej konkurencji na rynku pracy, edukacja na poziomie
Dlaczego warto zapisać się do szkół dla dorosłych? – Korzyści, możliwości i niesamowite oferty
Są momenty w naszym życiu, gdy zastanawiamy się nad dalszym rozwojem osobistym i zawodowym. Czy