Neurodydaktyka
Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.

[elfsight_click_to_call id=”1″]
Neurodydaktyka
![]() Dostępne formy |
![]() Czas trwania |
![]() Data rozpoczęcia |
![]() Inwestycja |
---|---|---|---|
– stacjonarna | 2 semestry 177 godzin |
– październik – luty |
od 440 PLN Rozłóż na raty |
Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku
Cel studiów na kierunku Neurodydaktyka
- Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.
- Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
- Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się
- Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
- Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
- Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej
Adresaci
Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.
Korzyści dla słuchaczy
- Poznanie zasad neurometodyki – metodyki przyjaznej mózgowi i organizacji procesu edukacyjnego, które nie niszczy motywacji z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.
- Nauka planowania lekcji i doboru materiału dydaktycznego w oparciu o wnioski płynące z badań nad mózgiem.
- Czynny udział w zajęciach prowadzonych alternatywnie dla metod edukacji transmisyjnej, bazującej na przekazywaniu wiedzy.
- Nabycie umiejętności selekcji i doboru materiałów dydaktycznych ułatwiających zapamiętywanie.
- Poznanie nowoczesnych narzędzi przydatnych do odpowiedniego przekazu materiału dydaktycznego.
Ramowy program
- Podstawy Neuropedagogiki (PNP)
- Zasady nauczania przyjazne mózgowi
- Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania pamięci
- Neuroplastyczność
- Mózg jako organ społeczny
- Rozwój mózgu w pierwszych latach życia wnioski płynące z neuropsychologii
- Neurometodyka (NM)
- Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
- Wzbogacone środowisko edukacyjne
- Uczenie się poprzez nauczanie (LdL)
- Wpływ metod nauczania na efektywność uczenia się
- Jak uczyć by nie niszczyć motywacji ucznia
- Ocenianie przyjazne mózgowi
- Interakcje a efektywność nauczania
- Kreatywność i autonomia w szkole
- Metody aktywne jako wiodący typ pracy
- Tutoring (TT)
- Trening kreatywności TK()
- Warsztaty umiejętności wychowawczych tutora (WUT)
- Metody coachingu w pracy pedagoga i tutora (PPT)
- Zaliczenie: realizacja projektu tutoringu i jego prezentacja na forum grupy
- Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)
- Praca z platformami elearningowymi
- Wykorzystanie materiałów z Internetu do realizacji celów z podstawy programowej
- Rozwijanie kompetencji medialnej uczniów i nauczycieli
- Zaliczenie: realizacja bloga edukacyjnego z wykorzystaniem multimediów
- Warsztaty Animacji Poklatkowej (WAP)
- Wykorzystanie prostych technik filmowych w procesie edukacji
- Atrakcyjna lekcja : edukacji środkami audiowizualnymi
- Zaliczenie: realizacja projektu animacji
- Edukacja filmowa (EF)
- Film w procesie kształcenia-edukacja środkami audiowizualnymi
- Organizacja projektów filmowych w placówce kulturalnej, scenariusz zajęć.
- Zwiększanie kompetencji filmoznawczych
- Prawa autorskie w edukacji
- Zaliczenie: oddanie projektu filmowego
Forma zaliczenia
Praca dyplomowa
Czas trwania studiów: 2 semestry / 177 godzin