HR Biznes Partner: Rozwijaj Kompetencje Przyszłości

Studia kształcą copywriterów, SEO copywriterów, redaktorów mediów społecznościowych, którzy będą potrafili tworzyć treści internetowe i marketingowe z wykorzystaniem sztuki storytellingu.
HR Biznes Partner: Kompetencje Przyszłości

[elfsight_click_to_call id=”1″]

HR Biznes Partner

HR Biznes Partner: Kompetencje Przyszłości

Dostępne formy
uczestnictwa

Czas trwania
studiów

Data rozpoczęcia
kierunku

Inwestycja
w rozwój

stacjonarna 2 semestry
198 godzin
– październik
– luty
od 440 PLN
Rozłóż na raty

Cel studiów HR Biznes Partner: Kompetencje Przyszłości

Celem studiów „HR Biznes Partner: Kompetencje Przyszłości” jest przygotowanie Uczestników do efektywnego budowania współpracy wspierającej realizację strategii firmy i celów biznesowych. To połączenie sfery  Zarządzania Zasobami Ludzkimi z procesami głównymi organizacji. 
Jego podstawowym założeniem jest: z jednej strony przygotowanie Słuchaczy do rozszerzenia wiedzy z zakresu kompetencji miękkich, niezbędnych do właściwego zrozumienia zależności zachodzących między ludźmi (tj.: motywacja, współpraca, komunikacja i informacja zwrotna, asertywność), a z drugiej połączenie tego z osiąganiem twardych biznesowych cyfr.

Adresaci

  • Osoby poszukujące nowoczesnej ścieżki zawodowej, które planują swoją karierę w obszarze współpracy z ludźmi.
  • HR Managerowie, pracownicy działów personalnych i kadr, chcący rozszerzyć swoje kompetencje.
  • Specjaliści i kierownicy zespołów.
  • Menedżerowie i właściciele małych firm.

Korzyści dla słuchaczy

  • Nauczysz się jak patrzeć na firmę z „lotu ptaka” i dopasowywać swoje działania do jej potrzeb.
  • Będziesz wiedział jak efektywnie zarządzać zespołem, a zarazem wspierać zarządzających zespołami pracowniczymi.
  • Poznasz metody asertywnej komunikacji, szczególnie w środowisku szybkich zmian i wielu trudnych wyzwań.
  • Spojrzysz na rozwój nie tylko z perspektywy osobistej, ale także organizacji.
  • Zdobędziesz wiedzę jak zarządzać procesem szkoleniowym, szkolić i prezentować wyniki, tak aby były przekonywujące.
  • W ramach warsztatów nabędziesz praktycznych umiejętności rekrutacji pracowników, ich wdrażania do pracy, czy kształtowania wizerunku pracodawcy.
  • Ugruntujesz wiedzę praktyczną z zagadnień personalnych tj.: prawa pracy, rekrutacji i selekcji, rozwoju pracowników, czy zwolnień.
  • Poznasz metody i narzędzia pracy, które wspierają działania HR Biznes Partnera w firmie.

Kadra

Do prowadzenia niniejszego kierunku zostali zaproszeni praktycy, którzy  na co dzień stykają lub stykali się z wyzwaniami i „tematami do rozwiązania” w firmach – jako szefowie, specjaliści, właściciele. Mający duże doświadczenie we współpracy z ludźmi na różnych poziomach zarządzania,  z firmami z wielu branż, znający i rozumiejący środowisko biznesowe. Z drugiej strony to aktywni trenerzy i wykładowcy, którzy swoją wiedzą i praktyką dzielą się z innymi.
Zajęcia prowadzone są w sposób angażujący Uczestników w formie warsztatów, ćwiczeń, symulacji z użyciem nowoczesnych narzędzi multimedialnych.

Ramowy program

BLOK I. STRATEGICZNA ROLA HR Biznes Partnera (HRBP) W ORGANIZACJI
1. Zarządzanie strategiczne i cele biznesowe – współpraca z kadrą zarządzającą organizacji.

  • Misja, wizja, strategia organizacji –  dlaczego świadomość tego jest tak ważna ?
  • Wartości zespołu i szefa a cele biznesowe firmy.
  • Władze organizacji – autorytet władzy a rola HRBP.
  • HR Biznes Partner – to nie tylko stanowisko to przede wszystkim świadomość, czyli jak to wszystko zrozumieć?

2. Struktura organizacyjna i procesy przebiegające w firmie – jak i kiedy organizacja zarabia.

  • Struktura organizacyjna firmy – jak to czytać?
  • Działy i stanowiska – rola HRBP w tworzeniu organizacji – opisy stanowisk pracy, współpraca z menedżerami.
  • Podstawowe procesy w organizacji – co do tego ma HRBP (sprzedaż, obsługa klienta, marketing, logistyka, procesy operacyjne, finanse, HR)?

3. Dział Personalny a HR Biznes Partner – kim jest a kim nie jest.

  • Podstawowe zadania i funkcje działu personalnego.
  • Podstawowe zadania i funkcje HR Biznes Partnera.

4. Kształtowanie wizerunku HRBP i organizacji (employer branding).

  • Po co budować wizerunek HRBP?
  • Dlaczego HRBP ma wpływ na postrzeganie organizacji?
  • Kultura organizacyjna firmy.

BLOK II. KOMPETENCJE HR Biznes Partnera
1. Inteligencja emocjonalna – odkrywanie nowych perspektyw rzeczywistości.

  • Jaki jestem naprawdę – style myślenia i działania.
  • Analiza potencjału osobistego.
  • Inteligencja emocjonalna, jak wpływa na rzeczywistość własną i cudzą ?
  • Emocje – nieodłączny towarzysz człowieka: w relacjach biznesowych, w relacjach społecznych.

2. Asertywność w relacjach zawodowych.

  • Asertywność, dlaczego jej pragniemy…

– kiedy ją mamy, a kiedy nie ?
– co nas ogranicza i jak to zmieniać ?
– czemu to takie ważne dla HRBP ?

  • „Kiedy Jolka pokłóci się z Grześkiem” – asertywność w konflikcie – wsparcie HRBP:

– jak sobie poradzić z presją i manipulacją,
– kiedy konfrontacja jest koniecznością,
– sposoby wychodzenia z konfliktów.
3. Zmiana i sytuacje trudne w życiu organizacji – HRBP jako „lekarz pierwszego kontaktu”.

  • Komunikacja i wsparcie w procesach zmian i reorganizacji.
  • Psychologiczne aspekty procesu zmiany – co warto wiedzieć?
  • Zmiana – szansa czy zagrożenie? Typowe zachowania w sytuacji zmiany.
  • Jak HRBP może pomóc, by pracownik widział w zmianie możliwość rozwoju?

4. Efektywna komunikacja i informacja zwrotna.

  • Co zrobić, by skuteczne komunikowanie się było prostsze?

– komunikacja intra-personalna – zakamarki osobowości,
– komunikacja interpersonalna – ja wśród innych.

  • Informacja zwrotna – a jak powiedzieć to, co ważne, czemu tego oczekujemy?

– kiedy i jakie pochwały motywują?
– „czy konstruktywna krytyka” istnieje?
5. Wsparcie HRBP w budowaniu zespołów i zarządzaniu nim.

  • Zespół – czyli kto?
  • Jak zarządzać zespołem, aby realizował i osiągał coraz lepsze wyniki? Co może z tym zrobić HRBP,  a co szef?
  • Zespół w rzeczywistości wirtualnej – on-line na co dzień.

BLOK III. HR Biznes Partner – FUNKCJE PERSONALNE
1. Rekrutacja i selekcja pracowników.

  • Przygotowanie procesu – po co właściwie mi nowy pracownik ?
  • Rekrutacja ? Ale jak i gdzie ?
  • Kandydat – którego wybrać  ? – wstępna selekcja kandydatów.
  • Rozmowa kwalifikacyjna.
  • Inne metody kwalifikacji kandydatów.

2. Proces wdrożenia i adaptacji – onboarding.

  • Jak szybciej zyskać efektywnego pracownika?

Krótka droga adaptacji zawodowej
3. Rozwój kapitału ludzkiego w organizacji.

  • Co to jest rozwój i jak nim zarządzać ?
  • Talenty – jak je pomnożyć ?
  • Szkolenia w różnych odsłonach.

4. HRBP – konsultant i mąż zaufania – budowanie relacji.

  • Jak nawiązać współpracę ?
  • Jak zmienić „komunikację w relację”  ?
  • HRBP – zawsze „pod ręką”.

5. HRBP jako trener wewnętrzny.

  • Szkolenie, jak je przygotować ?
  • Jak skutecznie zrobić prezentację i przedstawić wyniki ?
  • Kiedy stoisz na scenie, a inni patrzą… wystąpienia publiczne.

6. Motywowanie i wspieranie zaangażowania oraz efektywności pracowników (w tym oceny i rozmowy podsumowujące).

  • Motywacja – siła napędowa człowieka, jak ją znaleźć ?
  • Kiedy trzeba zmotywować innych….
  • Ewaluacja postępów pracowników i rozmowy podsumowujące.

7. Rozstania z pracownikami i outplacement.

  • Gdy nadejdzie czas rozstania – jak sobie z tym poradzić ?
  • Trudne rozmowy z tymi, co odchodzą.
  • Outplacement – program wspierania tych, którzy opuszczają organizację.

8. Podstawy Prawa Pracy.

  • Najważniejsze aspekty prawa pracy w kontekście pracy HRBP.
  • Jak radzić sobie z prawem pracy w codziennym życiu?

BLOK IV. METODY I NARZĘDZIA W PRACY HRBP
1. Coachingowe metody pracy.

  • Czym jest coaching i jak pomaga w pracy z ludźmi ?
  • Kiedy warto stosować te metody ?
  • Pytania wspierające rozwój.
  • Na czym polega coachingowy styl zarządzania?

2. Kreowanie rozwiązań i zarządzanie projektami HR.

  • Analizy danych i wnioskowanie.
  • Budowanie narzędzi personalnych wspierających biznes, controlling personalny.
  • Zarządzaj pomysłem jak projektem.

3. Systemy wspierające efektywność działań HRBP.

  • Grywalizacja – „zabawa” w lepsze wyniki.
  • Marketing HR.
  • KPI – uwaga sprawdzam.
  • Systemy IT i aplikacje wspierające HR.
  • inne narzędzia wspierające efektywność pracy HRBP w organizacji.

BLOK V. SEMINARIUM PODYPLOMOWE – EGZAMIN

Forma zaliczenia

Formą zaliczenia jest przygotowanie projektu na wybrany temat np. w formie prezentacji, mini szkolenia, narzędzi HR, procesu rekrutacji itp., a następnie obrona przygotowanego projektu, uznawana jako egzamin końcowy. Dokumentacją jest protokół z egzaminu.

Zapisz się on-line Zadaj nam pytanie