HR Biznes Partner: Rozwijaj Kompetencje Przyszłości

[elfsight_click_to_call id=”1″]
HR Biznes Partner
![]() Dostępne formy |
![]() Czas trwania |
![]() Data rozpoczęcia |
![]() Inwestycja |
---|---|---|---|
stacjonarna | 2 semestry 198 godzin |
– październik – luty |
od 440 PLN Rozłóż na raty |
Cel studiów HR Biznes Partner: Kompetencje Przyszłości
Celem studiów „HR Biznes Partner: Kompetencje Przyszłości” jest przygotowanie Uczestników do efektywnego budowania współpracy wspierającej realizację strategii firmy i celów biznesowych. To połączenie sfery Zarządzania Zasobami Ludzkimi z procesami głównymi organizacji.
Jego podstawowym założeniem jest: z jednej strony przygotowanie Słuchaczy do rozszerzenia wiedzy z zakresu kompetencji miękkich, niezbędnych do właściwego zrozumienia zależności zachodzących między ludźmi (tj.: motywacja, współpraca, komunikacja i informacja zwrotna, asertywność), a z drugiej połączenie tego z osiąganiem twardych biznesowych cyfr.
Adresaci
- Osoby poszukujące nowoczesnej ścieżki zawodowej, które planują swoją karierę w obszarze współpracy z ludźmi.
- HR Managerowie, pracownicy działów personalnych i kadr, chcący rozszerzyć swoje kompetencje.
- Specjaliści i kierownicy zespołów.
- Menedżerowie i właściciele małych firm.
Korzyści dla słuchaczy
- Nauczysz się jak patrzeć na firmę z „lotu ptaka” i dopasowywać swoje działania do jej potrzeb.
- Będziesz wiedział jak efektywnie zarządzać zespołem, a zarazem wspierać zarządzających zespołami pracowniczymi.
- Poznasz metody asertywnej komunikacji, szczególnie w środowisku szybkich zmian i wielu trudnych wyzwań.
- Spojrzysz na rozwój nie tylko z perspektywy osobistej, ale także organizacji.
- Zdobędziesz wiedzę jak zarządzać procesem szkoleniowym, szkolić i prezentować wyniki, tak aby były przekonywujące.
- W ramach warsztatów nabędziesz praktycznych umiejętności rekrutacji pracowników, ich wdrażania do pracy, czy kształtowania wizerunku pracodawcy.
- Ugruntujesz wiedzę praktyczną z zagadnień personalnych tj.: prawa pracy, rekrutacji i selekcji, rozwoju pracowników, czy zwolnień.
- Poznasz metody i narzędzia pracy, które wspierają działania HR Biznes Partnera w firmie.
Kadra
Do prowadzenia niniejszego kierunku zostali zaproszeni praktycy, którzy na co dzień stykają lub stykali się z wyzwaniami i „tematami do rozwiązania” w firmach – jako szefowie, specjaliści, właściciele. Mający duże doświadczenie we współpracy z ludźmi na różnych poziomach zarządzania, z firmami z wielu branż, znający i rozumiejący środowisko biznesowe. Z drugiej strony to aktywni trenerzy i wykładowcy, którzy swoją wiedzą i praktyką dzielą się z innymi.
Zajęcia prowadzone są w sposób angażujący Uczestników w formie warsztatów, ćwiczeń, symulacji z użyciem nowoczesnych narzędzi multimedialnych.
Ramowy program
BLOK I. STRATEGICZNA ROLA HR Biznes Partnera (HRBP) W ORGANIZACJI
1. Zarządzanie strategiczne i cele biznesowe – współpraca z kadrą zarządzającą organizacji.
- Misja, wizja, strategia organizacji – dlaczego świadomość tego jest tak ważna ?
- Wartości zespołu i szefa a cele biznesowe firmy.
- Władze organizacji – autorytet władzy a rola HRBP.
- HR Biznes Partner – to nie tylko stanowisko to przede wszystkim świadomość, czyli jak to wszystko zrozumieć?
2. Struktura organizacyjna i procesy przebiegające w firmie – jak i kiedy organizacja zarabia.
- Struktura organizacyjna firmy – jak to czytać?
- Działy i stanowiska – rola HRBP w tworzeniu organizacji – opisy stanowisk pracy, współpraca z menedżerami.
- Podstawowe procesy w organizacji – co do tego ma HRBP (sprzedaż, obsługa klienta, marketing, logistyka, procesy operacyjne, finanse, HR)?
3. Dział Personalny a HR Biznes Partner – kim jest a kim nie jest.
- Podstawowe zadania i funkcje działu personalnego.
- Podstawowe zadania i funkcje HR Biznes Partnera.
4. Kształtowanie wizerunku HRBP i organizacji (employer branding).
- Po co budować wizerunek HRBP?
- Dlaczego HRBP ma wpływ na postrzeganie organizacji?
- Kultura organizacyjna firmy.
BLOK II. KOMPETENCJE HR Biznes Partnera
1. Inteligencja emocjonalna – odkrywanie nowych perspektyw rzeczywistości.
- Jaki jestem naprawdę – style myślenia i działania.
- Analiza potencjału osobistego.
- Inteligencja emocjonalna, jak wpływa na rzeczywistość własną i cudzą ?
- Emocje – nieodłączny towarzysz człowieka: w relacjach biznesowych, w relacjach społecznych.
2. Asertywność w relacjach zawodowych.
- Asertywność, dlaczego jej pragniemy…
– kiedy ją mamy, a kiedy nie ?
– co nas ogranicza i jak to zmieniać ?
– czemu to takie ważne dla HRBP ?
- „Kiedy Jolka pokłóci się z Grześkiem” – asertywność w konflikcie – wsparcie HRBP:
– jak sobie poradzić z presją i manipulacją,
– kiedy konfrontacja jest koniecznością,
– sposoby wychodzenia z konfliktów.
3. Zmiana i sytuacje trudne w życiu organizacji – HRBP jako „lekarz pierwszego kontaktu”.
- Komunikacja i wsparcie w procesach zmian i reorganizacji.
- Psychologiczne aspekty procesu zmiany – co warto wiedzieć?
- Zmiana – szansa czy zagrożenie? Typowe zachowania w sytuacji zmiany.
- Jak HRBP może pomóc, by pracownik widział w zmianie możliwość rozwoju?
4. Efektywna komunikacja i informacja zwrotna.
- Co zrobić, by skuteczne komunikowanie się było prostsze?
– komunikacja intra-personalna – zakamarki osobowości,
– komunikacja interpersonalna – ja wśród innych.
- Informacja zwrotna – a jak powiedzieć to, co ważne, czemu tego oczekujemy?
– kiedy i jakie pochwały motywują?
– „czy konstruktywna krytyka” istnieje?
5. Wsparcie HRBP w budowaniu zespołów i zarządzaniu nim.
- Zespół – czyli kto?
- Jak zarządzać zespołem, aby realizował i osiągał coraz lepsze wyniki? Co może z tym zrobić HRBP, a co szef?
- Zespół w rzeczywistości wirtualnej – on-line na co dzień.
BLOK III. HR Biznes Partner – FUNKCJE PERSONALNE
1. Rekrutacja i selekcja pracowników.
- Przygotowanie procesu – po co właściwie mi nowy pracownik ?
- Rekrutacja ? Ale jak i gdzie ?
- Kandydat – którego wybrać ? – wstępna selekcja kandydatów.
- Rozmowa kwalifikacyjna.
- Inne metody kwalifikacji kandydatów.
2. Proces wdrożenia i adaptacji – onboarding.
- Jak szybciej zyskać efektywnego pracownika?
Krótka droga adaptacji zawodowej
3. Rozwój kapitału ludzkiego w organizacji.
- Co to jest rozwój i jak nim zarządzać ?
- Talenty – jak je pomnożyć ?
- Szkolenia w różnych odsłonach.
4. HRBP – konsultant i mąż zaufania – budowanie relacji.
- Jak nawiązać współpracę ?
- Jak zmienić „komunikację w relację” ?
- HRBP – zawsze „pod ręką”.
5. HRBP jako trener wewnętrzny.
- Szkolenie, jak je przygotować ?
- Jak skutecznie zrobić prezentację i przedstawić wyniki ?
- Kiedy stoisz na scenie, a inni patrzą… wystąpienia publiczne.
6. Motywowanie i wspieranie zaangażowania oraz efektywności pracowników (w tym oceny i rozmowy podsumowujące).
- Motywacja – siła napędowa człowieka, jak ją znaleźć ?
- Kiedy trzeba zmotywować innych….
- Ewaluacja postępów pracowników i rozmowy podsumowujące.
7. Rozstania z pracownikami i outplacement.
- Gdy nadejdzie czas rozstania – jak sobie z tym poradzić ?
- Trudne rozmowy z tymi, co odchodzą.
- Outplacement – program wspierania tych, którzy opuszczają organizację.
8. Podstawy Prawa Pracy.
- Najważniejsze aspekty prawa pracy w kontekście pracy HRBP.
- Jak radzić sobie z prawem pracy w codziennym życiu?
BLOK IV. METODY I NARZĘDZIA W PRACY HRBP
1. Coachingowe metody pracy.
- Czym jest coaching i jak pomaga w pracy z ludźmi ?
- Kiedy warto stosować te metody ?
- Pytania wspierające rozwój.
- Na czym polega coachingowy styl zarządzania?
2. Kreowanie rozwiązań i zarządzanie projektami HR.
- Analizy danych i wnioskowanie.
- Budowanie narzędzi personalnych wspierających biznes, controlling personalny.
- Zarządzaj pomysłem jak projektem.
3. Systemy wspierające efektywność działań HRBP.
- Grywalizacja – „zabawa” w lepsze wyniki.
- Marketing HR.
- KPI – uwaga sprawdzam.
- Systemy IT i aplikacje wspierające HR.
- inne narzędzia wspierające efektywność pracy HRBP w organizacji.
BLOK V. SEMINARIUM PODYPLOMOWE – EGZAMIN
Forma zaliczenia
Formą zaliczenia jest przygotowanie projektu na wybrany temat np. w formie prezentacji, mini szkolenia, narzędzi HR, procesu rekrutacji itp., a następnie obrona przygotowanego projektu, uznawana jako egzamin końcowy. Dokumentacją jest protokół z egzaminu.
Zapisz się on-line Zadaj nam pytanie