fbpx
 
Asystent Osoby Niepełnosprawnej Dostępne formy uczestnictwa Czas trwania szkoły policealnej Data rozpoczęcia kierunku Inwestycja w rozwój
– stacjonarna 2 semestry – Wrzesień – Styczeń Bezpłatny

Kształcenie na kierunku Asystent Osoby Niepełnosprawnej

Kształcenie odbywa się w dwusemestralnej (rocznej) szkole policealnej
  • Do podjęcia nauki wymagane jest posiadanie wykształcenia średniego.
  • Uczniowie szkoły policealnej przystąpią do egzaminu potwierdzającego kwalifikację SPO.01. pod koniec drugiego semestru nauki.

Uczestnik kwalifikacyjnego kursu zawodowego po jego zakończeniu ma prawo przystąpić do egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikację SPO.01. Po zdaniu egzaminów zawodowych organizowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające kwalifikację SPO.01. Udzielanie pomocy i organizacja wsparcia osobie niepełnosprawnej, a po ukończeniu szkoły dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej.

Kim jest Asystent Osoby Niepełnosprawnej?

W Polsce zawód asystent osoby niepełnosprawnej pojawił się jako odpowiedź na zalecenia Komitetu ONZ ds. Praw Osób z Niepełnosprawnościami, ale także jako konieczność podniesienia jakości życia osób z niepełnosprawnościami poprzez propagowanie koncepcji niezależnego życia (Independent Living). Koncepcja niezależnego życia zakłada prawo osób z niepełnosprawnościami do odejścia od zinstytucjonalizowanych form pomocy i opieki na rzecz różnych działań, które pozwalają na możliwie samodzielne, godne i aktywne życie w społeczeństwie.

Głównym zadaniem zawodowym asystenta osoby niepełnosprawnej jest:
  • podnoszenie jakości życia osoby z niepełnosprawnością,
  • wspomaganie w wykonywaniu czynności dnia codziennego,
  • motywowanie do samodzielności,
  • uczestnictwo w tworzeniu warunków do samodzielnej rehabilitacji.
Działania te związane są z obszarem:
  • życia osobistego,
  • rodzinnego,
  • nauki,
  • pracy,
  • wypoczynku,
  • rehabilitacji,
  • korzystania z różnorodnych świadczeń i aktywności.
Należy podkreślić, że to osoba z niepełnosprawnością sama kształtuje zakres i poziom oczekiwanych usług asystenta, dopasowując je do swoich indywidualnych potrzeb, zależnych od poziomu i rodzaju niepełnosprawności. Ponadto Asystent osoby niepełnosprawnej:
  • pracuje najczęściej z jedną osobą z niepełnosprawnością,
  • zwykle w jej środowisku domowym i najbliższym otoczeniu,
  • aktywnie współpracuje z rodziną osoby niepełnosprawnej oraz różnymi instytucjami,
  • przyczynia się do tworzenia warunków niezależnego życia osoby z niepełnosprawnością.

Ze względu na charakter pracy związanej z bezpośrednim kontaktem z osobami z niepełnosprawnościami kandydat na asystenta osoby niepełnosprawnej powinien cechować się wysoką kulturą osobistą i pozytywnym nastawieniem do ludzi oraz pewnymi kompetencjami, takimi jak odporność na stres, asertywność i umiejętność komunikacji.

Efekty kształcenia w zawodzie

Kształcąc się na tym kierunku zdobędziesz tytuł Asystenta Osoby Niepełnosprawnej  

Forma uzyskania kwalifikacji

Państwowy egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie  

Zapisz się on-line Zadaj nam pytanie

 
 

Asystent Osoby Niepełnosprawnej

Kim jest Asystent Osoby Niepełnosprawnej?

W Polsce zawód asystent osoby niepełnosprawnej pojawił się jako odpowiedź na zalecenia Komitetu ONZ ds. Praw Osób z Niepełnosprawnościami, ale także jako konieczność podniesienia jakości życia osób z niepełnosprawnościami poprzez propagowanie koncepcji niezależnego życia (Independent Living). Koncepcja niezależnego życia zakłada prawo osób z niepełnosprawnościami do odejścia od zinstytucjonalizowanych form pomocy i opieki na rzecz różnych działań, które pozwalają na możliwie samodzielne, godne i aktywne życie w społeczeństwie.

Koszt nauki:
Bezpłatny
Tryb nauki:
Stacjonarny
Czas trwania
1 rok | 2 sem

Dodatkowe informacje

Kształcąc się na tym kierunku zdobędziesz tytuł Asystenta Osoby Niepełnosprawnej

  • podnoszenie jakości życia osoby z niepełnosprawnością,
  • wspomaganie w wykonywaniu czynności dnia codziennego,
  • motywowanie do samodzielności,
  • uczestnictwo w tworzeniu warunków do samodzielnej rehabilitacji.

Działania te związane są z obszarem:

  • życia osobistego,
  • rodzinnego,
  • nauki,
  • pracy,
  • wypoczynku,
  • rehabilitacji,
  • korzystania z różnorodnych świadczeń i aktywności.

Należy podkreślić, że to osoba z niepełnosprawnością sama kształtuje zakres i poziom oczekiwanych usług asystenta, dopasowując je do swoich indywidualnych potrzeb, zależnych od poziomu i rodzaju niepełnosprawności.

  • pracuje najczęściej z jedną osobą z niepełnosprawnością,
  • zwykle w jej środowisku domowym i najbliższym otoczeniu,
  • aktywnie współpracuje z rodziną osoby niepełnosprawnej oraz różnymi instytucjami,
  • przyczynia się do tworzenia warunków niezależnego życia osoby z niepełnosprawnością.

Ze względu na charakter pracy związanej z bezpośrednim kontaktem z osobami z niepełnosprawnościami kandydat na asystenta osoby niepełnosprawnej powinien cechować się wysoką kulturą osobistą i pozytywnym nastawieniem do ludzi oraz pewnymi kompetencjami, takimi jak odporność na stres, asertywność i umiejętność komunikacji.

Dlaczego nas wybierają?

Sprawdź co przemawia za naszą uczelnią i poznaj opinie naszych absolwentów

Wyjątkowa Kadra

Składająca się głównie z pasjonatów oraz praktyków.

Przystępna Cena

Dowolna forma płatności, wybór należy do Ciebie!

Domowa Atmosfera

Dbamy o miłą i przyjazną atmosferę podczas zajęć.

Kształcenie na kierunku Asystent Osoby Niepełnosprawnej!

Kształcenie odbywa się w dwusemestralnej (rocznej) szkole policealnej.

  • Do podjęcia nauki wymagane jest posiadanie wykształcenia średniego.
  • Uczniowie szkoły policealnej przystąpią do egzaminu potwierdzającego kwalifikację SPO.01. pod koniec drugiego semestru nauki.

Uczestnik kwalifikacyjnego kursu zawodowego po jego zakończeniu ma prawo przystąpić do egzaminu zawodowego potwierdzającego kwalifikację SPO.01. Po zdaniu egzaminów zawodowych organizowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające kwalifikację SPO.01. Udzielanie pomocy i organizacja wsparcia osobie niepełnosprawnej, a po ukończeniu szkoły dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie asystent osoby niepełnosprawnej.

Nasi Wykładowcy

Poznaj naszych wspaniałych wykładowców

    Katarzyna Rodziewicz
    Katarzyna Rodziewicz

    Psycholog oraz specjalista ds. badań i analiz

    Zajmuję się prowadzeniem działalności dydaktycznej i organizacyjnej z psychologii, udzielaniem pomocy psychologicznej oraz wspomaganiem i pomocą w realizacji programu wychowawczego i profilaktyki przez nauczycieli. Pomagam w ewaluacji działań i badaniu potrzeb, w zależności od zgłaszanych potrzeb.

      Beata Szybowska
      Beata Szybowska

      Pedagog, Doradca Zawodowy

      Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą i dorosłymi jako pedagog praktyk, doradca zawodowy, trener umiejętności społecznych i terapeuta pedagogiczny. Udzielam wsparcia terapeutycznego, dbając o to, by edukacja opierała się na relacji i bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem.

      Opinie Słuchaczy

      Poznaj szczere opinie absolwentów naszych studiów podyplomowych

        Emilia Wirkus

        Wychowawca w Domu Dziecka, Ustka | Przygotowanie Pedagogiczne

        Zajęcia z Panią Beatą Szybowską to mistrzostwo! Nie tylko uczymy się praktycznych umiejętności, ale i odkrywamy siebie i swoje możliwości. Wiedza i doświadczenie Pani Małgorzaty Czerwińskiej to solidna baza do prowadzenia własnych zajęć. Dzięki nim potrafię samodzielnie i efektywnie organizować lekcje, co daje ogromną radość!

          Wioleta Michalska

          Wicedyrektor IPLO w Słupsku | Przygotowanie pedagogiczne

          Te studia podyplomowe to był dobry wybór. Wykładowcy potrafili zainteresować tematem zajęć, a dzięki praktykom w szkole zyskałam cenne doświadczenie, które pomaga mi w życiu zawodowym.

            Marta Waszczuk-Baraniecka

            Absolwentka Przygotowania Pedagogicznego

            Cieszę się, że zdecydowałam się na te studia. Program był dobrze przemyślany, a atmosfera na zajęciach sprzyjała nauce i wymianie doświadczeń. Teraz czuję się pewniej w swojej roli przyszłego pedagoga. Otworzyło mi to drogę do rozpoczęcia pedagogicznych studiów magisterskich.To niesamowite, jak zajęcia potrafią zmotywować do rozwoju.