Głównym celem kształcenia jest przygotowanie nauczycieli do twórczego i efektywnego wspierania uczniów zdolnych w różnych typach szkół i placówek oświatowych.

Zapisz się online!

  • Done Najbogatsza oferta w regionie!
  • Done 30 lat na rynku edukacji!
  • Done Sprawdzona kadra dydaktyczna!
  • Check Mark Bezpieczna płatność online

Cel studiów

Głównym celem kształcenia jest przygotowanie nauczycieli do twórczego i efektywnego wspierania uczniów zdolnych w różnych typach szkół i placówek oświatowych. Istotą programu studiów jest umiejętne łączenie poznawanej wiedzy z teorią oraz praktyką i doświadczeniem zawodowym uczestników zajęć. Służy temu modułowy układ treści programu studiów, treningi umiejętności i wizyty studyjne w wybranych szkołach i placówkach oświatowych.

 

Absolwenci studiów będą wyposażeni w wiedzę i umiejętności z zakresu: prawa oświatowego, psychologii rozwojowej i psychologii twórczości, pedagogiki szkolnej, technik i metod diagnozy pedagogicznej, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych dzielenia się dobrymi praktykami oraz wzbogacenia i poszerzenia kompetencji pedagogicznych z zakresu pracy z uczniem zdolnym i utalentowanym na różnym etapie rozwoju w różnych typach szkół.

Ramowy program

Program studiów jest oparty na modułach, które łączą aktualną wiedzę z praktyką w kontekście prawa, wiedzy przedmiotowej i metodycznej oraz bieżących rozwiązań i dokonań edukacyjnych. Struktura programu zapewnia słuchaczom wyposażenie w wiedzę i umiejętności przypisane osobom zawodowo zajmującym się uczniem zdolnym.

  • Wiedza
    – Rozwiązania stosowane w Polsce i Europie w zakresie wspierania uczniów zdolnych;
    – Definicja populacji dzieci i młodzieży zdolnej w Europie i Polsce;
    – Terminologia i kryteria kwalifikujące dzieci i młodzież do grupy szczególnie uzdolnionych i utalentowanych;
    – Obowiązujące akty prawne dotyczące kształcenia uczniów zdolnych i form udzielania pomocy;
    – Wielokontekstowa charakterystyka ucznia zdolnego;
    – Metody diagnozy ucznia zdolnego;
    – Rola nauczyciela w edukacji uczniów zdolnych;
    – Twórczość jako cel dydaktyczny i miejsce samorealizacji zdolnych uczniów;
    – Metody i formy pracy na lekcji oraz zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych;
  • Umiejętności
    – Diagnozowanie ucznia zdolnego;
    – Stosowanie przepisów prawa w pracy z uczniem zdolnym i jego rodzicami;
    – Trening umiejętności komunikacyjnych w relacjach z uczniem zdolnym i jego rodzicami;
    – Twórcze rozwiązywanie specyficznych problemów uczniów zdolnych, w tym ewentualnych niepowodzeń szkolnych;
    – Tworzenie indywidualnych programów wspierania zainteresowań, zdolności i talentu ucznia zdolnego;
    – Trening umiejętności zespołowego tworzenia atrakcyjnej oferty edukacyjnej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – projektów edukacyjnych;
    – Dzielenie się dobrą praktyką i wprowadzanie zmian do własnego warsztatu pracy;
  • Moduły kształcenia
    – Wspieranie uczniów zdolnych na przykładzie rozwiązań stosowanych w Polsce Europie;
    – Akty prawne a uczeń zdolny w procesie kształcenia i udzielania pomocy;
    – Wielokontekstowa diagnoza ucznia zdolnego;
    – Zdolny uczeń w szkole;
    – Zdolny uczeń w rodzinie i grupie rówieśniczej;
    – Twórczość jako ważny atrybut kształcenia uczniów zdolnych;
    – Dzielenie się dobrymi praktykami. Projekty, wizyty studyjne, warsztaty;
  • Sposoby realizacji programu studiów
    – Wykłady
    – Zajęcia warsztatowe, ćwiczenia
    – Dyskusje
    – Opracowywanie projektów
    – Wizyty studyjne
    – Dzielenie się dobra praktyką
  • Zakres kompetencji
    – Prawidłowe dokonywanie diagnozy ucznia zdolnego;
    – Korzystanie z prawa oświatowego i aktów prawnych w organizowaniu wsparcia ucznia zdolnego i utalentowanego;
    – Wprowadzanie zmian do procesu kształcenia uczniów zdolnych z wykorzystaniem zdobytej wiedzy i doświadczenia podczas studiów;
    – Sprawne posługiwanie się komunikacją społeczną w relacjach z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jego rodzicami;
    – Organizowanie zajęć dydaktycznych sprzyjających kształceniu twórczości i samorealizacji uczniów zdolnych;
    – Zespołowe tworzenie projektów edukacyjnych tematycznie związanych z uczniem zdolnym;

Forma zaliczenia

  • Obecność i aktywność na zajęciach, szczególnie warsztatach
  • Opracowanie projektu edukacyjnego
  • Praktyki

Ilość godzin

188 godz.

Zapisz się