199,00 4000,00 

Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.

Wyczyść

Zapisz się online!

  • Done Najbogatsza oferta w regionie!
  • Done 30 lat na rynku edukacji!
  • Done Sprawdzona kadra dydaktyczna!
  • Check Mark Bezpieczna płatność online

Opis

Wydział Nauk Stosowanych w Słupsku

 

Cel studiów

  • Zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacji pozaszkolnych form nauki oraz w opiece nad dziećmi.
  • Zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem
  • Poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się
  • Zdobycie wiedzy na temat środowiska edukacyjnego, które wspiera proces uczenia się
  • Stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału uczniów
  • Podczas zajęć słuchacze zdobędą umiejętność stopniowego implementowania poznanej teorii do własnej praktyki dydaktycznej

Adresaci

Nauczyciele wszystkich typów szkół chcący zdobyć informacje na temat przebiegu procesu uczenia się i poznać zasady planowanie zajęć w oparciu o zdobycze neuronauki.

Korzyści dla słuchaczy

  • Poznanie zasad neurometodyki – metodyki przyjaznej mózgowi i organizacji procesu edukacyjnego, które nie niszczy motywacji z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.
  • Nauka planowania lekcji i doboru materiału dydaktycznego w oparciu o wnioski płynące z badań nad mózgiem.
  • Czynny udział w zajęciach prowadzonych alternatywnie dla metod edukacji transmisyjnej, bazującej na przekazywaniu wiedzy.
  • Nabycie umiejętności selekcji i doboru materiałów dydaktycznych ułatwiających zapamiętywanie.
  • Poznanie nowoczesnych narzędzi przydatnych do odpowiedniego przekazu materiału dydaktycznego.

Ramowy program

  1. Podstawy Neuropedagogiki (PNP)
  • Zasady nauczania przyjazne mózgowi
  • Neurobiologiczne podstawy funkcjonowania pamięci
  • Neuroplastyczność
  • Mózg jako organ społeczny
  • Rozwój mózgu w pierwszych latach życia wnioski płynące z neuropsychologii
  1. Neurometodyka (NM)
  • Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
  • Wzbogacone środowisko edukacyjne
  • Uczenie się poprzez nauczanie (LdL)
  • Wpływ metod nauczania na efektywność uczenia się
  • Jak uczyć by nie niszczyć motywacji ucznia
  • Ocenianie przyjazne mózgowi
  • Interakcje a efektywność nauczania
  • Kreatywność i autonomia w szkole
  • Metody aktywne jako wiodący typ pracy
  1. Tutoring (TT)
  • Trening kreatywności TK()
  • Warsztaty umiejętności wychowawczych tutora (WUT)
  • Metody coachingu w pracy pedagoga i tutora (PPT)
  • Zaliczenie: realizacja projektu tutoringu i jego prezentacja na forum grupy
  1. Technologie w nauczaniu hybrydowym (TNH)
  • Praca z platformami elearningowymi
  • Wykorzystanie materiałów z Internetu do realizacji celów z podstawy programowej
  • Rozwijanie kompetencji medialnej uczniów i nauczycieli
  • Zaliczenie: realizacja bloga edukacyjnego z wykorzystaniem multimediów
  1. Warsztaty Animacji Poklatkowej (WAP)
  • Wykorzystanie prostych technik filmowych w procesie edukacji
  • Atrakcyjna lekcja : edukacji środkami audiowizualnymi
  • Zaliczenie: realizacja projektu animacji
  1. Edukacja filmowa (EF)
  • Film w procesie kształcenia-edukacja środkami audiowizualnymi
  • Organizacja projektów filmowych w placówce kulturalnej, scenariusz zajęć.
  • Zwiększanie kompetencji filmoznawczych
  • Prawa autorskie w edukacji
  • Zaliczenie: oddanie projektu filmowego

Forma zaliczenia

Praca dyplomowa

Czas trwania studiów: 2 semestry / 177 godzin

Informacje dodatkowe

Forma płatności

jednorazowo, semestralnie, ratalnie (1 z 5 rat), wpisowe

Zapisz się